Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec analogowych zegarów na kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
29-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK unowocześnią system informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach. Zmiany w wewnętrznych regulacjach spółki umożliwiają zastosowanie technologii e-papier na wyświetlaczach i montaż paneli fotowoltaicznych jako źródła ich zasilania. Nowe rozwiązania ograniczą zużycie energii elektrycznej oraz wydłużą żywotność urządzeń. Szersze zastosowanie znajdzie technologia LED.

Postęp techniczny w zakresie systemów komunikacji z podróżnymi oraz zdobyte doświadczenia w realizacji inwestycji pozwoliły Polskim Liniom Kolejowym opracować nowe wytyczne w zakresie elementów wykonawczych Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP). Wprowadzone zmiany uwzględniają możliwość stosowania technologii papieru elektronicznego w wyświetlaczach na stacjach oraz przystankach o znaczeniu lokalnym, które dotychczas nie były wyposażone w informację wizualną. Elektroniczny papier to rozwiązanie, które przypomina tradycyjny tekst drukowany (podobnie jak w czytnikach e-booków). Wyświetlacze e-papierowe będą prezentować informacje o najbliższych odjazdach pociągów oraz opcjonalnie plakatowy rozkład jazdy. Komunikaty będą na bieżąco odświeżane. Zasilanie urządzeń będzie realizowane z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych oraz baterii.

Zastosowanie technologii LED w wyświetlaczach krawędziowych (prezentujących najbliższe pociągi odjeżdżające z danego toru) pozwoli na redukcję zużycia energii elektrycznej oraz zwiększenie żywotności urządzeń. Pasażerowie otrzymają wyświetlacze z lepszym kontrastem i kątami widzenia, co poprawi widoczność wyświetlanych informacji szczególnie w nasłonecznionych miejscach.

Dodatkowo serwisowanie urządzeń będzie tańsze i łatwiejsze, gdyż ekrany wyświetlaczy będą znajdować się w jednej obudowie. Obecnie wyświetlacze krawędziowe są zestawem dwóch niezależnych urządzeń. Takie rozwiązanie obniży koszty infrastruktury sieciowej. Nowa, lżejsza konstrukcja wyświetlaczy zapewni łatwiejszy sposób montażu.

Poza tym wprowadzono zmiany we wszystkich rodzajach wyświetlaczy w obecnie stosowanej technologii, co pozwoli obniżyć koszty ich produkcji. Zrezygnowano z wymogu instalacji zegarów analogowych. Ich miejsce na wyświetlaczach zajmą zegary cyfrowe. Dokonano zmian wymagań w zakresie konstrukcji wyświetlaczy, które ułatwią eksploatację urządzeń, a także zoptymalizowano wymagania w zakresie liczby zasilaczy oraz poziomu odporności obudowy.

Dodatkowo uszczegółowiono wytyczne dotyczące czasu usuwania awarii w systemach komunikacji z podróżnymi. Dzięki temu zmniejszą się przerwy w dostępności informacji pasażerskiej na stacjach oraz przystankach osobowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5